مقالات بازی

9 سوال بی پاسخ در مورد بازی Elden Ring

9 سوال بی پاسخ در مورد بازی Elden Ring

بازی مورد انتظار Elden Ring سال‌ها در دست ساخت قرار دارد و به‌زودی نیز منتشر خواهد شد و بالاخره گیمرها و طرفداران بازی‌های FromSoftware می‌توانند در دنیای بزرگ و مرموز این بازی به گشت و گذار و ماجراجویی بپردازند؛ با این حال سوالات بازی Elden Ring ذهن بسیاری را مشغول کرده است. اگر از بین کسانی هستید که در مورد این بازی کنجکاو بوده، ولی چیز زیادی درباره‌اش نمی‌دانید، پس مقاله سؤال‌های بی‌پاسخ در مورد بازی Elden Ring برای شما نوشته شده است.

پس از اینکه بتای آزاد بازی مورد انتظار Elden Ring پس از مدت‌ها در اختیار رسانه‌ها و طرفداران قرار گرفت، حجم زیادی از اطلاعات و البته سؤال‌های فراوان برای همه ایجاد شد. این بازی در سال 2019 معرفی شد و این انتظار طولانی بالاخره رو به اتمام است. بتای ارائه شده به طرفداران، تنها بخش کوچکی از محصول نهایی خواهد بود؛ با این حال موضوعات متفاوتی مانند شیوه تجربه بازی و حس و حال دنیای آن، برای ما روشن شده است. اولین و مهم‌ترین موضوع، شباهت فراوان Elden Ring با سایر بازی‌های نقش‌آفرینی FromSoftware از جمله سیستم مبارزات، پیشروی داستان و درجه سختی کلی بازی است.

9 سوال بی پاسخ در مورد بازی Elden Ring

سؤال‌هایی از بازی Elden Ring که پاسخ مشخصی ندارند

سوالات بازی Elden Ring در عین فراوانی و صادق بودن، پیچیدگی‌های خاصی را نیز با خود به همراه دارند. شاید بسیاری بحث کنند که این به نفع بازیکنان است که به این دنیای دیوانه‌وار، بدون داشتن اطلاعات زیاد وارد شوند و این‌گونه تجربه هیجان‌انگیز و نفس‌گیرتری برایشان رغم خواهد خورد. اگر از این دسته افراد هستید، پس بهتر است از این مقاله خارج شده و تا ماه فوریه سال 2022 صبر کنید تا بتوانید این بازی زیبا را به شکلی که دوست دارید تجربه کنید. با این حال افرادی وجود دارند که هر چه بیشتر درباره محصول بدانند، برایشان خوشایندتر خواهد بود؛ سؤال‌های بی‌پاسخ در مورد بازی Elden Ring برای این افراد است.

9 سوال بی پاسخ در مورد بازی Elden Ring

چند سیاه‌چاله در بازی وجود دارد؟

نسخه بتای بازی Elden Ring پر از باس‌های چالش‌برانگیز و متنوع بود؛ حدود 10 باس در محیط اصلی بازی و چندین باس در سیاه‌چاله‌های کوچک وجود دارند. در قلعه Stormveil با اولین دخمه بزرگ و درست و حسابی بازی مواجه خواهیم شد. باس‌های بازی Elden Ring از نظر ظاهر و درجه سختی، برای بازیکنان مختلف، چالش‌های متفاوتی ایجاد می‌کنند. در بالاترین قسمت قلعه  Stormveil (که در نسخه بتا نمی‌توان به آن دسترسی پیدا کرد) اولین باس رسمی و داستانی بازی یعنی Godrick (یکی از لردهای سرزمین میانی) منتظر شما خواهد بود. از میان سوالات بازی Elden Ring یک مورد خودنمایی می‌کند؛ چه تعداد باس اصلی در جریان بازی پخش شده‌اند و یافتن عدد دقیق، نمایانگر میزان طولانی بودن بازی خواهد بود.

سیاه‌چاله‌های اصلی بازی، بزرگ و پیچیده خواهند بود. اگر با نوع طراحی مراحل در بازی Dark Souls آشنا باشید، می‌دانید که این سیاه‌چاله‌ها، با تله و دشمنان مرگ‌بار مسلح شده‌اند. با اینکه محیط اصلی Elden Ring جهانی آزاد و گسترده است و هیچ جای آن حس و حال خفگی به بازیکن نمی‌دهد، سیاه‌چاله‌ها وظیفه‌ای کاملاً برعکس دارند. دانستن اینکه چندین سیاه‌چاله در بازی وجود دارد، به ما کمک می‌کند تا حدس بزنیم تا چه اندازه با سیستم گشت و گذار کلاسیک FromSoftware روبرو هستیم. کارگردان بازی، آقای Hidetaka Miyazaki در مصاحبه‌ای با وب‌سایت IGN اعلام کرد که Elden Ring از 6 ناحیه اصلی تشکیل شده است. هر کدام از این نواحی، از یک سیاه‌چاله بزرگ بهره می‌برند. با این حال بر اساس صحبت‌های دیگر او، طیف گسترده‌ای از دخمه‌ها، قلعه‌ها و دژها در بازی وجود دارند و در سراسر نقشه پراکنده شده‌اند.

در نهایت می‌توان از این حرف‌ها، این‌گونه برداشت کرد که بسیاری از این نواحی، زمان زیادی برای گشت و گذار از بازیکنان طلب خواهند کرد. شاید پیش خود بگویید که یکی از سوالات بازی Elden Ring حل شده و قرار است با 6 سیاه‌چاله روبرو شویم. بر روی کاغذ حق با شما بوده و هر گوشه از نقشه بازی، شامل یک سیاه‌چاله اصلی خواهد بود؛ با این حال نمی‌توان خیلی به حرف‌های Miyazaki اعتماد کرد. کافی است ناحیه بزرگ و مهم Ash Lake در Dark Souls را به خاطر بیاورید که توسط سازندگان درون یک درخت پنهان شده بود و تا مدت‌ها از دید بازیکنان مخفی ماند. پس جای شک وجود دارد و می‌توان سؤال تعداد سیاه‌چاله‌های اصلی بازی را بی‌پاسخ در نظر گرفت.

9 سوال بی پاسخ در مورد بازی Elden Ring

سیستم جادو در بازی تا چه حد متنوع خواهد بود؟

اگر بتای بازی Elden Ring را تجربه کرده باشید، می‌دانید که مقدار زیادی سحر و جادو همانند عناوین سری Souls در قلب گیم پلی بازی قرار گرفته است. می‌توان اطمینان حاصل کرد که در نسخه نهایی بازی، شاهد نمونه پیچیده‌تر و عمیق‌تری از سیستم جادو خواهیم بود. در حال حاضر باید با همین نمونه‌های اندکی که داریم سپری کنیم و می‌توان گفت که Elden Ring در این زمینه کم‌کاری نکرده است. به عنوان مثال آیتمی به نام Ashes of War در بازی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن، قابلیت‌های قدرتمندی مانند جادوهای متفاوت را به سلاح‌های سرد خود اضافه کنید.

بازیکنان حرفه‌ای سری Souls به‌خوبی می‌دانند که بسیاری از اسلحه‌های ساده، به‌خوبی با استایل جادوی بازیکن ترکیب نمی‌شوند. با این قابلیت جدید در بازی Elden Ring، دیگر این نگرانی وجود ندارد و هر اسلحه‌ای می‌تواند با جادو کنار بیاید. شاید از آن دسته بازیکنانی باشید که به اسلحه‌های سرد علاقه ندارد و تنها به‌وسیله سحرهای جادویی به تجربه این دسته بازی‌ها می‌پردازند. از میان سوالات بازی Elden Ring این موضوع خودنمایی می‌کند که FromSoftware چگونه قرار است با گیمرهای علاقه‌مند به جادو برخورد کند. به طور نسبی می‌توان اطمینان حاصل کرد که این بازی با عظمتی که دارد، دست همه بازیکنان را برای ساخت استایل مخصوص خود، باز می‌گذارد.

9 سوال بی پاسخ در مورد بازی Elden Ring

خط داستانی شخصیت‌های فرعی به چه شکلی خواهد بود؟

یکی از جذاب‌ترین و البته خنده‌دارترین شخصیت‌های فرعی که در بتای بازی Elden Ring مشاهده شد، موجودی نیمه انسان، نیمه شیطان بود که به کمک بازیکن نیاز داشت. برای کمک به وی، باید به پشت سرش رفته ضربه‌ای سنگین با شمشیرتان به او بزنید. پس از اینکه او را از بند آزاد کنید، به شما قول می‌دهد که به غار شیاطین رفته و وسیله‌ای به درد بخور را برایتان بدزدد. کمی بعد، اگر به نقشه دقت کنید، می‌توانید نام او را در نزدیکی غاری مشاهده کنید. با این وجود، این موضوع نمایانگر این است که شخصیت‌های فرعی همانند سری Souls به نقاط متفاوتی سفر می‌کنند و ماجراجویی‌های متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

در سری Souls دنبال کردن خط داستانی این شخصیت‌ها به دلیل نبود نقشه و روایتی مشخص، کمی دشوار بود. خوشبختانه در Elden Ring این خطا برطرف شده و داستان این کاراکترها بر روی نقشه دنبال می‌شود. البته نمی‌توان با ضمانت گفت که موضوع کم کردن شخصیت‌های فرعی، در بازی نهایی وجود نداشته باشد. از سوالات بازی Elden Ring در زمینه ماجراجویی شخصیت‌های فرعی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که آیا آن‌ها قرار است در تمام نقشه بازی سفر کنند یا هر کدام در ناحیه خود باقی می‌مانند؟ آیا برخی شخصیت‌ها با یکدیگر برخورد کرده و داستانشان به هم گره می‌خورد؟ برای پاسخ به این سوالات فقط می‌توان صبر کرد و نتیجه نهایی را دید.

9 سوال بی پاسخ در مورد بازی Elden Ring

در ابتدای بازی تا چه حد برای گشت و گذار آزادی داریم؟

اگر تا به حال متوجه نشده‌اید، نقشه بازی Elden Ring بسیار بزرگ و پر جزئیات است. حتی با تجربه کردن نسخه بتای بازی، تا حدی می‌توانید این عظمت را تجربه کنید. در میان سوالات Elden Ring مربوط به نقشه بازی، مهم‌ترین آن‌ها درباره میزان آزادی از ابتدای بازی است. آیا می‌توانید هر جایی که می‌خواهید بروید و مأموریت‌های داستانی را به‌ دلخواه انجام دهید؟ Hidetaka Miyazaki در مصاحبه‌ای توضیح داد که همه چیز در ابتدا در اختیار بازیکن قرار نمی‌گیرد؛ با این حال راه‌های زیادی برای دسترسی به یک محیط وجود خواهد داشت.

بنا به گفته‌های Miyazaki، انتخاب ترتیب ورود به هر ناحیه نیز در اختیار بازیکن خواهد بود. از این نظر خیال بازیکنان راحت خواهد بود زیرا یافتن مکان‌های جدید در سری Souls یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات آن بود. اگر این سیستم به‌خوبی در Elden Ring پیاده‌سازی نشود و از همان ابتدا بتوان به همه نواحی دسترسی داشت، ممکن است برای بسیاری از ارزش بازی کم شود. البته شاید برای دسترسی به برخی نواحی باید ابتدا با باس آن مکان مبارزه کنید یا شاید مانند سری Souls، پس از انجام برخی مراحل، سایر نقاط بازی برایتان باز شوند. در نهایت همه این‌ها به هوش و ذکاوت سازندگان Elden Ring در پیاده‌سازی این سیستم بستگی خواهد داشت.

9 سوال بی پاسخ در مورد بازی Elden Ring

آیا تغییراتی در سیستم فلاسک‌های انرژی و جادو ایجاد شده است؟

در نسخه بتا، بازیکنان متوجه شدند که می‌توانند مکان فلاسک دوم که مربوط به جادو می‌شود را شخصی‌سازی کنند. از میان شخصی‌سازی‌ها، پر کردن نصف جان بازیکن و ایجاد انفجاری از انرژی در نسخه بتا مشاهده شد. آیا می‌توان همانند سری Souls با آپگرید کردن این فلاسک‌ها، میزان نوشیدن از آن‌ها را افزایش داد؟ شاید سیستم متفاوتی در این بازی وجود داشته باشد که اثرات نوشیدن از فلاسک را تقویت کند. از آنجایی که Attunement از جدول آمارهای بازی حذف شده، دقیقاً نمی‌دانیم که جادو به چه شکلی در بازی تقویت می‌شود. البته به دلیل تمرکز بالای Elden Ring بر روی جادو، قطعاً سیستم متفاوتی جایگزین شده ک هنوز از آن خبر نداریم. شاید باید در دنیای بازی به جستجوی اشیایی بپردازیم که به افزایش قدرت جادو کمک می‌کنند. در هر صورت انتظار برای آزمایش کردن تمام وردهای جادویی متفاوت، بسیار طاقت‌فرسا است.

9 سوال بی پاسخ در مورد بازی Elden Ring

آیا در زمینه بازی با سایر گیمرها محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت؟

در سری بازی‌های Souls، شما می‌توانید به دنیای دیگر بازیکن‌ها رفته و به کمک آن‌ها بشتابید تا باس‌های مختلف را شکست دهید. این موضوع به‌هیچ‌وجه بر روی دنیای شما تأثیر نخواهد داشت و در نهایت می‌توانستید به آن برگردید. به عنوان مثال، اگر بخواهید در بازی Dark Souls 3 به بازیکنی کمک کنید تا باسی را شکست دهد، آن باس در دنیای شما باقی می‌ماند و تغییری ایجاد نمی‌شود. در نتیجه هر بازیکن در دنیای دیگری حکم یک شبح را دارد. تجربه گروهی Elden Ring بسیار ساده‌تر از قبل بوده و دست بازیکنان بازتر است؛ البته محدودیت‌هایی نیز در این میان وجود دارد. به عنوان مثال شما نمی‌توانید بین دنیای بازی و سیاه‌چاله‌ها بدون احضار کردن مجدد حرکت کنید. در میان سوالات بازی Elden Ring مهم‌ترین مسئله، باز بودن دست بازیکنان برای احضار کردن و احضار شدن است. اگر یکی از باس‌های سیاه‌چاله را شکست دهید، همانند سری Souls توانایی احضار شدن به آن جا را از دست می‌دهید؟ سیستم Elden Ring برای تفکیک بازیکنان با سطوح متفاوت چگونه خواهد بود؟

9 سوال بی پاسخ در مورد بازی Elden Ring

سیستم خلق شخصیت به چه شکلی پیاده‌سازی شده است؟

ساختن شخصیت شخصی‌سازی شده در نسخه بتای Elden Ring وجود ندارد؛ البته بازیکنان می‌توانند از میان پنج کلاس موجود یکی را انتخاب کنند. از آنجایی که طرفداران در طی سال‌های اخیر خلاقیت زیادی در خلق شخصیت‌های خود در سری Souls به خرج داده‌اند، می‌توان انتظار نمونه مشابهی از این سیستم را در Elden Ring داشت. به طور قطع سیستمی مشابه بازی Dark Souls 3 را خواهیم دید که البته داشتن ویژگی‌های بیشتر می‌تواند به جذابیت‌های محصول نهایی اضافه کند.

George R.R. Martin چه نقشی در بازی دارد؟

مهم‌ترین سوالات بازی Elden Ring درباره اورجینال بودن این بازی است. بسیاری از افرادی که به تجربه بتای Elden Ring پرداخته‌اند، آن را Dark Souls دیگر، تنها با اسمی متفاوت می‌دانند. شاید بسیاری از طرفداران مشتاق این بازی، با این قضیه مشکلی نداشته باشند و به Dark Souls جهان آزاد روی خوشی نشان دهند. ولی یک مورد خاص، به‌راحتی می‌تواند تفاوت بزرگی بین این دو محصول از یک شرکت ایجاد کند و آن هم حضور نویسنده فانتزی بزرگ George R.R. Martin در پروسه ساخت بازی است. این‌طور که به نظر می‌رسد، Martin هسته اصلی داستان بازی را شکل داد و Miyazaki و تیمش، داستان نهایی را بر روی آن نوشتند. ولی سؤال اصلی این است که حضور Martin تا چه حدی در بازی حس خواهد شد؟ آیا قلم تاریک و حماسی او به‌خوبی با استایل بازی‌سازی FromSoftware ترکیب می‌شود؟ آیا قرار است شاهد جاه‌طلبانه‌ترین روایت در میان بازی‌های این استودیو باشیم؟ تنها چند ماه برای رسیدن به جواب‌هایمان فاصله داریم.

نظر شما چیست؟ آیا بازی Elden Ring قرار است بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین بازی استودیوی FromSoftware باشد؟ شاید محصول نهایی نتواند انتظارات بزرگ طرف‌داران را برآورده کرده و مانند بازی‌های قبلی بدرخشد. در هر صورت میلیون‌ها گیمر از سراسر دنیا به تجربه این بازی می‌پردازند و ما نیز در میان آن‌ها هستیم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مصطفی اکرادی
عاشق برنامه نویسی و امنیت شبکه و هک اخلاقی. مدیریت گروه امنیت شبکه ... دانشگاه شریف - و ساخت گروه شبکه ای ... World Safe در سال 2009. دوستار مدیریت و آموزش

مقالاتی که شاید بپسندید

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر در مقالات بازی